Gymnastiek is een sport waarin je je energie kwijt kunt, waar je sterk van wordt en welke de bewegingsvaardigheid bevordert.

Door het aanleren van diverse gymnastische oefeningen werken we aan de motoriek van de kinderen en dagen we hen, op het sportieve vlak, uit de mogelijkheden van hun eigen lichaam te ontdekken.

Dit gebeurt zoveel mogelijk op individueel niveau want niet ieder kind is gelijk.

Natuurlijk ligt de nadruk niet alleen op gymnastische oefeningen. We leren de kinderen ook hoe hun spieren werken, hoe je ze warm kunt maken en hoe je ze kunt gebruiken. Er wordt naar elkaar geluisterd en er wordt geprobeerd om oefeningen uit het hoofd te leren. Ook ervaren ze hoe het is om kritiek te krijgen en om gericht iets te oefenen zodat het daarna beter gaat.

Daarnaast is er ook tijd en ruimte voor spelletjes.

Sinds enige tijd beschikken we over een prachtige airtumblingbaan. Dit is een soort langgerekt springkussen. Hierdoor is het een stuk makkelijker geworden om gym/turn oefeningen te doen. Maar de kinderen vinden het vooral erg leuk!!

Het allerbelangrijkste bij alles wat ze doen is dat ze samenwerken, motorisch sterker worden maar vooral dat ze er plezier aan beleven!

Onze Lestijden

Leeftijd:    2+ :       Donderdag: 15.00 - 16.00

Leeftijd:    5 +:       Donderdag: 16.00 - 17.00

Leeftijd:    7 +:       Donderdag: 17.00 - 18.00

Let op: De leeftijdsvermelding is een indicatie. De wezenlijke indeling hangt af van de groepsgrootte van dat moment en eventuele motorische vaardigheid van de individuele leden.

Aan het begin van ieder seizoen (augustus/september) wordt de groepsindeling vastgesteld door de leiding en het bestuur.

Ouders krijgen voorafgaand aan het seizoen per e-mail bericht in welke groep hun kind(eren) is/zijn ingedeeld.

Kledingvoorschriften

T-shirt en kort broekje is prima. Zo lang het maar lekker beweegt! Goed schoeisel is daarnaast wel belangrijk (geen buitenschoenen).

Een eigen gympakje mag ook.

Er zijn nog een beperkt aantal gympakjes van de gymvereniging aanwezig. Kijk hiervoor bij het kopje [VERKOOP].

Met een mailtje kunt u vervolgens iets bestellen. Passen kan eventueel bij Renske Hettema aan de Sportlaan in Tzum.